هنرستان دخترانه حضرت مریم (س)
   
 
   
 
   
 
توصیه های کلاسهای مجازی
   

 

توصیه‌های کلاس‌های مجازی

به علت کوتاه بودن زمان کلاس‌های مجازی، لازم است هنرجویان بیشتر از کلاس‌های حضوری زمان را مدیریت کنند. توجه به نکات زیر برای استفاده بهینه از این کلاس‌ها ضروری است:

- اگر مطالب درسی قبل از شروع کلاس به صورت فیلم آموزشی یا درسنامه در اختیار دانش‌آموز قرار داده شود، دانش‌آموز موظف است که با دیدن فیلم و مطالعه درسنامه اشکالات خود رو یادداشت کرده و در کلاس درس آنها را به کمک معلم رفع کند.

-  با برنامه‌ریزی درست و دقیق زمان را برای تمام دروس مدیریت کنید. می‌توانید از دانش‌آموزان موفق روش برنامه‌ریزی و درس خواندن آنها را بپرسید.

- درکلاس‌های آنلاین با دبیر همراه بوده و به محتواهای بارگزاری شده به وسیله دبیر و مطالب بیان شده توجه کرده، برای کسب نمرات مستمر یا کلاسی حضور فعال در کلاس داشته باشید.

-محتواهای آموزشی ارایه شده در کلاس‌های آنلاین در کانال‌های ویژه عمومی و تخصصی رشته قرار داده می‌شود. هنرجویان می‌توانند محتواها را از این کانال‌ها دانلود کنند.

-ذخیره فیلمها، تصاویر و محتواهای آموزشی کلاس به عهده هنرجو است. از درخواست ارسال مجدد محتوا به دبیر خودداری شود.

- بعلت کوتاه بودن زمان کلاس‌های مجازی از صحبت‌های تکراری و اضافه در کلاس پرهیز کنید.

-با توجه به اینکه زمان کلاس‌های مجازی نسبت به کلاسهای حضوری کمتر است حضور و خروج به موقع بسیار اهمیت دارد  و انتظار می‌رود دانش‌آموزان در این مورد بسیار دقت نمایند.

-پرسیدن سوالات در مورد مباحث درسی  تنها در زمان تعیین شده به وسیله دبیر انجام شود.

-ارائه و ارسال تکالیف در زمان تعیین شده به وسیله دبیر باید انجام شود.

- امکانات مورد نیاز برای کلاس‌های آنلاین قبل از شروع کلاس باید به وسیله هنرجو فراهم شود.

- کلاسهای آنلاین و پاسخگویی دبیران زمان مشخص دارد و هنرجو تنها در ساعات تعیین شده از طرف هنرستان و دبیران مجاز به ارتباط با دبیر مربوطه است.

- پروفایل هنرجو در کلاسهای آنلاین باید نام و نام خانوادگی دانش‌آموز باشد. از قرار دادن تصاویر دیگر خودداری کنید.

- پیگیری وضعیت درسی هنرجویان از طریق سایت مدبر و تماس تلفنی با هنرستان انجام شود و در صورت نیاز به ارتباط با دبیر حتما با هماهنگی قبلی با هنرستان انجام شود.

 

 

 
توصیه های کلیدی دروس عمومی
   

توصیه‌های کلیدی دبیران عمومی

ریاضی

ـ همکاری با دبیر مربوطه هنگام تدریس جهت برطرف کردن موارد مبهم از جمله پرسش و رفع اشکال در همان موقع

ـ انجام تمرینات کتاب درسی به همراه کتاب کار قسمت‌های مشخص شده توسط خود هنرجو

ـ از فرصت مطالعه و حل تمرین که دبیر سر کلاس برای هنرجویان ایجاد می‌کند نهایت استفاده را ببرید

ـ از دوستان خودتان در جهت رفع اشکال و توضیح مطالب درسی کمک بخواهید

ـ چون امتحانات پودمانی در سه سطح 1، 2، 3 طراحی می‌شوند با آشنایی کامل این سه سطح سوالات را براحتی جواب دهید.

سطح 1) جاخالی، تعاریف و چهارگزینه‌ای، که از خط به خط کتاب درسی نوشته می‌شوند.

سطح 2) تمرینات حل شده کتاب درسی

سطح 3) اگر تمرین سر کلاس حل نشود به عنوان سطح سه در نظر گرفته می‌شود یا سوالی که یک نکته در آن مطرح شده و ما انتظار نداریم که همه هنرجویان به آن پاسخ دهند، غیر از هنرجویانی که مطالعه خارج از کتاب و اضافی داشته باشند.

الزامات

ـ مطلب را با دقت بخوانید و کلمات کلیدی را مشخص کنید و درس را خلاصه نویسی کرده و درس داده شده همان روز را مطالعه کنید و برای درس ارائه شده سوال، تست و جای خالی و غلط و صحیح دربیاورید.

 

زبان خارجه

ـ با توجه به قانون یادگیری بهتر و مستمر هنرجویان باید درس‌های خود را در همان روزی که در کلاس تدریس شده برای 15 دقیقه مورد مطالعه قرار دهند تا یادگیری به ثبات برسد و تمرین‌ها را یک روز قبل از کلاس درس انجام دهند تا یادگیری کامل شود.

ـ هنرجویان برای یادگیری لغات زبان انگلیسی باید آنها را در جمله یاد بگیرند زیرا یادگیری واژگان به تنهایی موجب فراموش شدن زود هنگام آن خواهد شد.

ـ به علت فرّار بودن درس انگلیسی بهترین گزینه این است که در دوران تعطیلات تابستان، هنرجویان هر شب یا هر صبح 15 دقیقه برای مرور واژگان و مطالب از قبل یاد گرفته شده اختصاص دهند تا مطالب فراموش نشود.

عربی

ـ حفظ لغت

ـ مطالعه متن درس (ابتدا همه ترجمه فارسی خوانده شود و بعد عربی به فارسی خوانده شود)

ـ قواعد (به صورت خلاصه و رمز و شعر و شوخی به زبان خود بنویسید)

ـ حل تمرین و مطالعه آن (تمرین‌های مشابه با هم انجام دهید)

شیمی

ـ در کلاس خوب گوش کنید.

ـ همان روز در منزل مطالعه کنید.

ـ اول کتاب را روزنامه وار بخوانید و زیر مطالب مهم خط بکشید.

ـ برای بار دوم به صورت مفهومی بخوانید و برای خود توضیح دهید

ـ مسائل و تمرین‌های محاسبه‌ای را چند بار حل کنید

ـ جلسه بعد اشکالات خود را از دبیر بپرسید

ـ حداقل هر 4 جلسه یکبار درس‌ها را از اول مرور کنید

ـ برای حل مسائل، چهار عمل ریاضی را بدانید.

فیزیک

ـ توصیه می‌شود برای خواندن این درس مروری بر علوم پایه نهم داشته باشید زیرا مباحث این کتاب بر پایه کتاب علوم نهم است و برای اینکه در مساله‌های این درس مشکل کمتری داشته باشید پایه ریاضی خود را در مباحث حل معادله، توان و طرفین و وسطین تقویت کنید. در هنگام درس حتما خلاصه‌نویسی کنید و مطالب هر جلسه را برای خود جمع بندی نمایید.

ادبیات

ـ روخوانی متن درس و لغات و معانی درس (شعر و نثر)

ـ تمرین انشاء نویسی ـ دفتر مجزا برای یادداشت برداری آرایه‌ها و دستورها

ـ کتابخوانی جهت تقویت مهارت نوشتن

فناوری

ـ با توجه به اینکه این درس در پنج پودمان ارائه شده و فناوری‌های روز در آن بیان شده است و علیرغم عمومی بودن این درس به هنرجویان توصیه می‌شود:

ـ در فعالیت‌های گروهی و کار در کلاس‌های کتاب مشارکت داشته و انجام تحقیق‌های کتاب را جدی بگیرید.

ـ برخی پودمان‌ها به مطالب فیزیک و شیمی پایه دهم و یازدهم مربوط می‌شود که به هنرآموزان توصیه می‌شود، قبل از شروع پودمان، فصل مربوط را در کتاب شیمی و فیزیک مطالعه کنید.

ـ مطالب درس را برای اعضای خانواده خود مطرح کرده، فعالیت‌ها را به کمک اعضای خانواده انجام دهید این کار باعث افزایش آگاهی و افزایش کیفیت سلامت در جامعه نیز خواهد شد.

دینی

ـ تحقیق و پژوهش در مورد موضوعات مختلف

ـ خلاصه نویسی

ـ استفاده بهینه از نمونه سوالات آزمون‌های کلاسی

تاریخ

ـ قبل از حفظ نمودن مطالب با توجه به پیوستگی مطالب یک درس ابتدا با مطالعه کلی برداشت خود را بنویسید سپس به خواندن موردی مطالب بپردازید.

ـ مطالب را به صورت پرسش و پاسخ کوتاه از خود بخوانید.

ـ از هر پاراگراف سوال طرح شود.

ـ تحلیل حوادث و رویدادها (در این زمینه جدولی مانند نمونه طراحی شود)

موضوع که مطالعه کردم

کودتای 28 مرداد

موارد قابل توجه در موضوع مطالعه

 

آنچه که توصیف شده بود

 

آنچه که تحلیل شده بود

 

عملی که به آن پرداخته شده بود

 

عواقب و نتایجی که به آنها اشاره شده بود

 

برداشت شخصی من از مطالعه متن