ð درس تولید محتوا
ـ بررسی سی دیهای آموزشی، بازی ها، کلیپها میتواند به هنرجو در روش و نوع موضوعات کمک کند برای خطوط
برنامه نویسی پودمان چهارم و پنجم حتماً خلاصه نویسی کنند و هیچ کدی را حفظ نکنند
ð نصب و راه اندازی
ـ با توجه به اینکه ویندوز و نرم افزارهای اداری OFFICE روی تمام سیستمها به راحتی قابل نصب است حتماً در منزل کارگاههای کتاب را مرور کنند
ð نقشه کشی
ـ برای تقویت تجسم خود، اجسام مختلف اطراف خود را از وجوه مختلف نگاه کنند و ترسیم نمایند با تمرین و تکرار تجسم بهتری خواهند داشت
ð دانش فنی پایه
ـ از آنجا که در این کتاب مفاهیم پایه رشته شبکه و نرم افزار رایانه بیان میشود مطالعه دقیق، تعیین نکات کلیدی و خلاصه نویسی پودمانها علاوه بر کسب نمره قابل قبول در این درس به درک دروس دیگر در این رشته کمک میکند
ð پیاده سازی سیستمهای اطلاعاتی و طراحی وب
ـ برای یادگیری کدنویسی PHP هر یک از کدها را جداگانه به صورت عملی در محیط NOTPAD ( DREAMWEAVER) وارد کرده وخروجی آنرا مشاهده نمایید
ـ برای تمام خطوط برنامههای نوشته شده کتاب خلاصه نویسی کنند
ð پیاده سازی پایگاه داده
- تدریس کارگاهها توسط هنرآمور را ضبط کنید و چندین بار مشاهده نمایید، کدها را حفظ نکنید، ملاک فراگیری مفهوم کدها است.
- برای تکرار درس، از فیلمهای شبکه آموزش استفاده کنید که برای دوره بسیار مناسب است.
- استفاده از سایت www.w3schools.com برای تمرین بیشتر، که مباحث در آن به صورت تفکیک شده قرار داده شده است. از امکانات این سایت درسنامه، تمرین ، آزمون و محیط برای تمرین است.
- برای مباحث CSS، CSS خارجی را مطالعه و آنها را سفارشی سازی کرده و با کمک هنرآموز در سایت خود استفاده کنید.
ـ برای تمام خطوط برنامه کتاب خلاصه نویسی کنند
ـ جدولی از متدها تهیه کنند که ورودی ها، خروجیها و عملکرد متد و کلاس متد را تعیین کنند
ـ برای هر مبحث به منظور تمرین بیشتر تستهای کنکوری آن مبحث را به عنوان تمرین اضافه انجام دهند
ð درس توسعه برنامه سازی و پایگاه داده
ـ این درس مباحث زیاد، سنگین و مرتبط به هم دارد از این رو نیاز به تمرین، تکرار و کار عملی زیادی دارد به مرور هر روزه این درس حتی حداقل نیم ساعت توصیه میشود و برای یادگیری بیشتر و حل تمرینهای مشابه کتاب از MSDN استفاده شود
این درس خوشبختانه نمونه سوالات عملی فروانی دارد، از معلم خود بخواهید در اختیار شما قرار دهد، گروههای سه نفره تشکیل دهید و سوالات را با همفکری هم حل کنید، راه حلها را به هم یاد دهید، از بارش فکری استفاده کنید.
ð تجارت الکترونیک
پودمان یک به صورت تئوری و خلاقانه است، برای تکمیل پروژه آن توصیه میشود از ایدهها و تبلیغات در شبکههای اجتماعی استفاده کنند.
- در راستای الکترونیکی کردن فروشگاه در پودمان دوم، لازم است از سایتهای رقبا و سایر فروشگاههای الکترونیکی ایده بگیرید و در کنار تدریس هنرآموز، تمامی پویانماییهای کتاب را با دقت و چندین بار مشاهده کنید.
- برای پودمان سوم و چهارم نیاز به سختافزارهایی است که در کلاسهای مجازی در دسترس هنرجویان نیست و لازم است تمامی تدریس هنرآموز ضبط شود و بارها مشاهده شود تا یادگیری کامل انجام شود. برای تکمیل یادگیری پودمان سوم هنرجویان می تواند سناریوهای متفاوتی را در اینترنت جستجو کرده و فرابگیرد.
ـ به علت کنکوری بودن این درس بهتر است تمام پودمانها خلاصه نویسی شود و نکات کلیدی هر بخش مشخص شود.
ð نصب و نگهداری
ـ برای تمرین کارگاهها در منزل میتوانند از نرم افزار ماشین مجازی Vmware استفاده کرده در آن ویندوز سرور را نصب کنید
ـ در منزل میتوانید یک شبکه از تجهیزات کامپیوتری (لپ تاپ) موبایل و کامپیوترهای موجود در منزل ایجاد کنند
ـ تمام مطالب کتاب را با دقت مطالعه کرده خلاصه نویسی کنند
ð دانش فنی تخصصی
ـ تمام مطالب را با دقت مطالعه کنند کلمات کلیدی هر بخش را مشخص کرده و پودمانها را خلاصه نویسی کنند
|